Багато трилерів починають історію з дій антагоніста, який виступає в ролі поштовху. Вони починають розповідь з того, що створюють труднощі, через які протагоніст повинен пройти. Наприклад, головний герой книги востаннє коли я збрехала потрапляє в павутиння неправди та ризику через нечесність та маніпуляції антагоніста, тим самим просуваючи історію вперед. Без сильного лиходія історія була б позбавлена мети та актуальності.
Вправний лиходій посилює напругу в трилері. Його присутність створює відчуття наближення ризику і невизначеності. Читачі тримаються на кінчиках своїх крісел, постійно гадаючи про наступну дію лиходія. Від цього конфлікту залежить підтримання інтриги та захоплення читачів. Інтрига, яку може створити супротивник, зростає з його складністю та хитрістю.
Будь-який трилер будується на конфлікті, тому основна причина цього конфлікту зазвичай походить від супротивника. Незалежно від того, чи це фізична сутичка, чи психологічна боротьба умів, опір антагоніста протагоністу створює необхідне тертя, яке рухає сюжет. У міру того, як протагоніст вирішує свої моральні проблеми, питання та занепокоєння, цей конфлікт, який є як зовнішнім, так і часто внутрішнім, також виринає на поверхню.
Сильний ворог змушує протагоніста розвиватися і розширюватися, тим самим додаючи йому глибини. Труднощі, які створює ворог, змушують протагоніста випробовувати свої сили і виявляти свої недоліки. Така еволюція протагоніста надає йому більшої складності та зміцнює його шлях. Маючи справу з сильним супротивником, протагоніст зазвичай виявляє свої справжні сили та здібності.
Покращити тематику оповіді можна також за допомогою антагоністів. Їх боротьба з протагоністом, мотиви та поведінка можуть віддзеркалювати екзистенційні проблеми, моральні дилеми або більш загальні проблеми суспільства. Розгляд цих ідей через антагоніста допомагає трилеру набути більшої актуальності та глибини.
Ефективність трилера залежить від антагоністів, оскільки вони рухають історію, посилюють напругу та надають оповіді складності. Добре продумані лиходії, такі як Том Ріплі, Емі Данн, Антон Чигур і Ганнібал Лектер, демонструють здатність сильного антагоніста захоплювати читачів і покращувати оповідь. Для письменників, які пишуть свої трилери, надання першочергового пріоритету переконливій та незабутній історії означає зосередження на створенні витонченого, цілеспрямованого та привабливого опонента. Книги трилери пропонують глибокий аналіз майстерного створення переконливого лиходія, який приваблює читачів далеко за межами останньої сторінки.